shenoto

شنوتو، رسانه گویا

shenoto

شنوتو، رسانه گویا

چگونه در شش قدم ساده، یک ایده کسب و کار برنده ایجاد کنیم؟

دوستان عزیز شنوتو، سلام

امیدوارم حالتون خوب باشه

این هفته پادکست «چگونه در شش قدم ساده، یک ایده کسب و کار برنده ایجاد کنیم؟» را به گویندگی آقای میلاد صابری براتون در نظر گرفتیم.

برای شنیدن پادکست روی عکس زیر کلیک کنید.

متن پادکست:

بارها موسسان کسب و کاری را ملاقات می کنم که ذهنشان پر از ایده های عالی برای ارائه محصولات جدید است و هر روز در حال خلق و توسعه ایده های جدید و عالی هستند. آنها دقیق، زیرک و جستجوگر هستند و چالش پایان ناپذیر آنان بیرون کشیدن ایده برنده از بین تمامی ایده های ممکن و ادامه مسیر با آن است

از سویی دیگر با کارآفرینان هوشمند و مشتاقی روبرو می شوم که قادر به ساخت و پردازش یک ایده مناسب با قابلیت رشد و توسعه کافی نیستند. این دسته از افراد دارای روحیه ای بزرگ و با جدیت هستند اما ظاهراًٌ بنا به دلائلی ایده ها فرار می کنند!

من در حیطه دوستان خود با هر دو دسته مواجهم. یک گروه کارآفرینان نابی که تا بحال موسس چندین شرکت بوده اند و در حال حاضر نیز مجموعه ای جدید را راه اندازی می نمایند و گروه دیگری که رویای تولید محصولات جدیدی که هر کس داشتن آن را آرزو می کند در سر می پرورانند.

در اینجا مایلم تجربه خود در خصوص مراحل ساخت یک ایده معتبر جهانی را در شش مرحله با شما سهیم شوم:


1-   ایده های نامحدود

ایده های جدید قابل توجه در  همه جا یافت می شوند و نیز ایده های بیکرانی وجود دارند که قابلیت تجاری شدن را دارند. این ایده ها توسط کسانی که آن ها را جستجو می کنند یافته می شوند و در واقع، ایده ها در سراسر جهان، برای همه قابل دسترسی است.

ایده ها می توانند کوچک و ساده باشند یا بزرگ و پیچیده. حتی اشتیاق نسبت به یک موضوع ضمن تفریح نیز می تواند موجب پیدایش یک ایده فوری شود. خلق یک محصول جدید می تواند از تلاش کسی با ایجاد تغییر یا سر هم نهادن یک ایده - یا مفهومی که قبلا وجود داشت - بوجود آید.

کارآفرینانی که در ساختن ایده های خود دچار مشکل هستند، می توانند به دانشگاه ها مراجعه کنند. دانشگاه های تحقیق محور سرشار از ایده های غنی هستند که منتظرند کارآفرینانی آن ها را وارد  بازار کنند.

2- دانش

ایده ها به طور کلی از حقایق شناخته شده به دست می آیند؛ نه از هوا! خالقان کسب و کارکه ایده هایی برجسته می سازند غالباً دارای سطح بالایی از دانش بوده که از طریق مطالعه و تجربه به دست می آیند. بسیاری از آنان از درس هایی که از تجربه های پیشین تحصیلی و شغلی خود آموختند بهر برده اند.

ایده ها از طریق گوش دادن به نیازهای مشتریان، اطلاعات محصولات تولید و فروخته شده ، خلاصه تحقیق بازار، نتایج به دست آمده از اجرای برنامه های آزمایشی و مشاهده رویه های انجام شده به دست می آیند. به عنوان مثال ممکن است کارمندی با استفاده از نرم افزاری که شرکتش خریداری نموده، دست به... برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.

 

با تشکر

رسانه گویای شنوتو

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.