ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
( برای شنیدن پادکست روی عکس آن کلیک کنید )
متن پادکست :
آیا برای برخورداری از یک زندگی مرفه در دروان پیری به کار و تلاش زیاد و بیش از اندازه ای دست زده اید؟ برای دانستن این مسئله به پاسخ مثبت یا منفی دهید:
آیا وظایف شغلی خود را نسبت به وظایف خانوادگی ترجیح میدهید؟
آیا گرفتارتر از آن هستید که بتوانید اوقاتی را با فراغ بال نزد خانواده بگذرانید؟
آیا برای برخورداری از یک زندگی مرفه در دروان پیری به تلاش زیاد تن میدهید؟
آیا در مهمانیها به جای لذت بردن از مراوده با دوستان و خانواده ذهن خود را بر اهداف حرفهای خود متمرکز میکنید؟
آیا به سادگی در برابر مقررات اداری سر تسلیم فرود میآورید؟
برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.
متن پادکست :
همه ما عقاید و فرهنگ های متفاوتی داریم؛ حال تصور کنید که ما برای کار کردن گرد هم آمده و یک تیم تشکیل بدهیم؛ پس تعارض و اختلاف نظر در میان ما امری اجتنابناپذیر خواهد بود. البته این مشاجرات و تعارضها ذهن ما را برای پرداختن به ایدههای یکدیگر آماده کرده و آن را از حالت سکون خارج میکند؛ پس تعارض ذاتاً چیز بدی نیست و میتواند حتی سازنده باشد. اما در صورتی که همواره در حال بحث باشیم، هیچوقت پیشرفت نخواهیم کرد. در این پادکست به نکاتی پرداخته ایم که میتواند در حل تعارض های کاری به ما کمک کند:
۱) هدف اصلی را مشخص کنید.
اعضای تیم باید به طور مکرر در مورد اهداف سطح بالای کسبوکار خود صحبت کنند تا توانایی درک نقش سایر اعضا را در تحقق اهداف داشته باشند. همواره این سؤال را بپرسید: «ما به چه سمتی میرویم؟ چرا؟ در حال حاضر مهمترین خبر برای ما چیست؟»
۲) اطلاعات محور باشید.
زمانی که تعارض ایجاد میشود به نظراتتان اکتفا نکرده بلکه به اطلاعات تکیه کنید. کافی است کمی در صنعتی که مشغول به فعالیت در آن هستید، جستجو کرده و از تجارب شرکتهای موفق برای حل مشکلتان کمک بگیرید. در چنین شرایطی، به جای تصمیمگیری طبق احساسات، با توجه به اطلاعات تصمیمگیری خواهید کرد.
برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید.